FANDOM

Pan Śmierć
Shinigami.(Soul.Eater).full.123248.jpg
Pan Śmierć
死神
Shinigami
Seiyū Ryusuke Ōbayashi (drama CD)

Rikiya Koyama (anime)

Płeć Mężczyzna
Klasyfikacja Władający, Bóg Śmierci
Broń Spirit (głównie)

Pan Śmierć (死神, Shinigami) - stoi na czele Miasta Śmierci oraz Shibusen. Znany ze swojej podwójnej osobowości i dziwnego wyglądu. Jest najstarszą i zarazem najbardziej tajemniczą postacią w Soul Eater.

WyglądEdytuj

Shinigami ukrywa swoją prawdziwą postać pod peleryną (taką samą zakładał również jego syn). Jest wysoki, posiada jedną nogę, z której korzysta jak ze sprężyny wybijając się na potężne wysokości. W powietrzu wspomaga się dopalaczami, aby móc bez przeszkód latać. Na twarzy nosi maskę, którą musiał zastąpić poprzednią, aby dzieci się go nie bały i mogły bez przeszkód uczęszczać do akademii w Shibusen.

CharakterEdytuj

Shinigami jest znany ze swojego humoru oraz luzackiego podejścia do każdej sprawy. Niekiedy wydaje się lekceważyć zagrożenie, jednak tak naprawdę zawsze stara się zapewnić jak największe bezpieczeństwo dla swoich poddanych oraz uczniów. Znany jest również ze swojego „drugiego charakteru”, który objawia się, gdy zagrożenie wymaga jego interwencji.

Sposób, w jaki wypowiada słowa, intonuje je oraz gestykuluje rękoma, w bardzo zauważalny sposób daje wszystkim do myślenia, że Shinigami-sama stara się być jak najbardziej blisko swoich podopiecznych w akademii i ich chronić.

HistoriaEdytuj

W mrocznych czasach Shinigami stał na czele grupy mającej za zadanie zatrzymać rozkwit chaosu. Niestety jeden z jego podwładnych Kishin bojąc się wciąż o to czy nie będzie za słaby sięgnął po ludzkie dusze, których jemu oraz jego kompanom ani nawet przywódcy było zabronione zjadać. Gdy Shinigami odkrył to, co robi jego podwładny stoczył z nim pojedynek, aby zapobiec jeszcze większemu chaosowi. Następnie po wygranej walce wyciągnął z niego całą krew oraz obdarł go żywcem ze skóry a potem zapieczętował w niej resztki samego Kishina. Pieczęć z Kishinem umieścił w podziemiach Shibusen a swoją duszę przywiązał do miasta, aby uniemożliwić Kishinowi ucieczkę (To wydarzenie jest jednym z przykładów mrocznego okresu w którym Shinigami był całkowicie inna osobą).

Po tych wydarzeniach założył akademię, w której szkolił on, a potem jego adepci - mistrzów oraz ich bronie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki