FANDOM

Crona
Crona.png
Crona
クロナ
Kurona
Seiyū Maaya Sakamoto
Płeć Nieznana
Klasyfikacja Władający
Broń Ragnarok
Magia Czarna Krew

Crona (クロナ, Kurona) to szermierz władający Demonicznym Mieczem Ragnarokiem, dziecko wiedźmy Medusy. Początkowo jest kandydatem na Kishinna, później jednak pomaga Zawodówce Śmierci. Jest pierwszym posiadaczem Czarnej Krwi, stworzonej przez Medusę. Jej ciotkami są Arachne i Shaula Gorgon.

WyglądEdytuj

Crona ma krótkie, jasno-różowe, bardzo niesymetryczne włosy z grzywką. Jej oczy są blado-niebieskie, lekko podkrążone i czasem zmieniają barwę na czarne. Częściej jednak są czarne, a na niebieskie zmieniają się wtedy gdy np jest zdenewowana, zła, zdeterminowana lub się boi. Mogą jednak takie być bez żadnej przyczyny. Crona łączy w sobie androginiczne cechy - bardzo chudą, wysoką sylwetkę i niezwykłą elastyczność, połączoną z brakiem biustu, co sprawia, że płeć tej postaci do końca serii pozostaje tajemnicą - do tych wątpliwości przyznaje się nawet sam twórca serii.

Nosi czarną, obcisłą sukienkę z wysokim, zapinanym, białym kołnierzem i potrójnymi, białymi mankietami oraz czarne, wysokie buty z białymi wykończeniami.

CharakterEdytuj

Crona 002.png

Crona z czarnymi oczami

Nie wiem jak sobie z takim radzić

—Crona, Rozdział 5

Na pierwszy rzut oka Crona wydaje się być nieśmiałą i strachliwą osobą. Brak wiary w siebie sprawia, że nierzadko popada w depresję, nieznana sytuacja z łatwością wywołuje panikę. Crona często pyta wtedy o to, jak ma sobie z czymś poradzić. Duży wpływ na zachowanie władającego miało wychowanie Medusy, która nierzadko znęcała się nad dzieckiem i zmuszała do okrutnych czynów np. zabijana małych zwierząt, czy później także ludzi. Posiada w sobie duże pokłady okrucieństwa, które wykorzystuje by zagłuszyć strach, co sprawia że w czasie walki wygląda na psychicznie niezrównoważoną. Ma skłonność informować swoich wrogów, że jej krew jest czarna.

Gdy jednak Maka ofiaruje jej swoją przyjaźń, okazuje się być wiernym towarzyszem, potrafiącym poświęcić się dla innych. Te więzi okazują się być dla niej bardzo ważne, czego wyraz daje w zakończeniu zarówno serii animowanej, jak i mangi.

Udział w historiiEdytuj

Soul-Eater-Crona-Ragnarok.jpg

Crona z Ragnarokiem w postaci miecza

Edytuj

Wiesz gdzie jest piekło?

W naszych umysłach.

—Crona do Death the Kida, na statku widmo

Magiczny Miecz RagnarokEdytuj

Crona dostaje od Medusy zadanie zjedzenia jak największej liczby ludzkich dusz. W tym celu wybiera się do Bazyliki Santa Maria Novella, gdzie pożera dusze miejscowego gangu. Tam też spotyka Makę i Soula, z którym podejmuje walkę. Gdy poważnie rani tego drugiego, w kościele pojawiają się kolejni wysłannicy Zawodówki Śmierci - Stein i Spirit. Zostaje pokonana przez nich, jednak zostaje zabrana przez obserwującą cały pojedynek Medusę.
Crona child.png

Mała Crona

Sabat wiedźmEdytuj

Crona wraz z Ragnarokiem towarzyszą Medusie podczas spotkania.Edytuj

Statek Widmo i Czarny SmokEdytuj

Crona niespodziewanie pojawia się podczas pojedynku Latającego Holendra i Death the Kida. Atakuje kapitana statku i zabiera znajdujące się na nim dusze. Wdaje się w walkę z Death the Kidem, w trakcie której zaczyna uciekać, przy pomocy czarnych skrzydeł Ragnaroka. Władający z Zawodówki Śmierci udaje się w pościg za przeciwnikiem, jednak piękno symetrii poranka nie pozwala mu na jego kontynuowanie.

Ciekawostki Edytuj

  • W 87 rozdziale mangi dowiadujemy się, że ulubioną potrawą Crony jest spaghetti.
  • Pierwsza ofiara Crony to mały króliczek, którego zabija za pomocą Ragnaroka. W anime ukazano go jako małego smoka i w przeciwieństwie do mangi, nie było również widać sceny jego zabicia.
  • W mandze Crona wydaje się mieć amnezję - nie pamięta Maki i wydarzeń z Zawodówki Śmierci.
    Crona's Soul.jpg

    Dusza Crony

  • Można się spotkać z zapisem jej imienia Chrona, co ma oznaczać, że jest uważana za chłopca.
  • W mandze Crona jest tą, która pokonała Kishina.
  • Jej dusza jest różowa, co może świadczyć o tym, że Crona jest w jakiejś części wiedźmą.
  • W trzecim endingu została oficjalnie przechrzczona na imię Crona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki